Faceți căutări pe acest blog

marți, 9 octombrie 2007

Ce fac banii de pe Internet

Goana dupa contractele de publicitate online transforma si lumea virtuala într-o forma fara continut

Pe Internet, ca si în viata reala, webmasterii s-au împartit de la început în doua categorii distincte: cei care acorda o atentie deosebita utilizatorului (continut de calitate, pagini care se încarca foarte repede si care au un design placut) si webmasteri orientati exclusiv catre obtinerea de bani, fara sa le pese prea mult de modul în care se prezinta creatiile lor.

A devenit extrem de moral si de „la moda“ sa ai un website care obtine peste 95% din utilizatori de la motoarele de cautare. Foarte putini webmasteri sunt insa atenti la ceea ce se numeste „bounce rate“, adica procentul celor care renunta la a mai vizita site-ul imediat dupa ce au accesat o pagina a acestuia. De multe ori, procentul de „bounce rate“ pentru website-urile realizate special pentru trafic este aproape identic cu procentul de utilizatori care intra din motoarele de cautare, fapt care demonstreaza ideea ca, pentru un utilizator obisnuit, site-ul nu ofera continut relevant. Desi greu de înteles din perspectiva utilizatorului, continutul începe sa-si piarda din ce în ce mai mult din importanta atunci când se proiecteaza un website nou. De regula, echipele de dezvoltare investesc mai mult în tehnici de optimizare a pozitionarii în listele motoarelor de cautare decât în continut, se feresc sa investeasca o suma mare în designul si programarea website-ului, convinsi fiind ca acest model de afaceri le va aduce succesul.

Continutul nu e foarte important

Realitatea este ca banii pe care reusesc sa-i genereze webmasterii din categoria „trafic cu orice pret“ determina din ce în ce mai multi investitori pe Internet sa apeleze la tactici „underground“, pentru a reusi sa-si mentina pozitia pe piata. Din pacate, argumentatia care începe sa prinda din ce în ce mai mult pe Internetul modern (chiar si cel românesc) este aceea ca „utilizatorii citesc orice“ si ca mai important este sa câstigi bani din programele de publicitate decât sa faci utilizatorii sa revina. Asa se face ca, la aproape orice cautare realizata astazi cu Google.com, în prima pagina a rezultatelor ne sunt afisate câteva website-uri în care e greu sa gasesti un minimum de informatie necesara. Acesti monstri online, website-uri generate special pentru motoarele de cautare, plac atât de mult advertiserilor (pentru ca singura cale de scapare este sa faci click pe un link sponsorizat), încât pro-blema eliminarii lor se mai pune doar în teorie, si nu în lumea investitorilor online.

Un prim exemplu este dat de website-urile care genereaza continut special pentru robotii motoarelor de cautare. Vorbim astfel despre tehnica afisarii „celor mai noi cautari realizate în interiorul website-ului“, sau despre generarea unor pagini care se concentreaza în jurul unor cuvinte-cheie pe care webmasterul le considera importante pentru a atrage oameni în website-ul sau. În România, spre exemplu, un numar suficient de website-uri se folosesc de horoscop pentru a atrage utilizatori, data fiind apetenta recunoscuta a românilor pentru accesarea online a previziunilor astrale.

Citeste articolul "Ce fac banii de pe Internet"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mesajul de pe Facebook al unui medic a ajuns viral: ”Nu există detox. E un marketing”

Medicul Vasi Rădulescu a postat pe Facebook o listă cu „ 30 de lucruri valabile şi în 2019 ”, despre așa numite ”mituri medicale” Mesa...