duminică, 6 ianuarie 2019

Mesajul de pe Facebook al unui medic a ajuns viral: ”Nu există detox. E un marketing”


Medicul Vasi Rădulescu a postat pe Facebook o listă cu „30 de lucruri valabile şi în 2019”, despre așa numite ”mituri medicale”

Mesajul integral al medicului:

1. Homeopatia este eficientă doar în sindromul buzunarelor preapline. În rest nu tratează absolut nimic.

2. Nu e nicio relaţie între vaccinuri şi autism. Oricât ar inventa sau scormoni unii.

3. Uleiurile esenţiale n-au treabă cu medicina. Nu vindecă nimic. Probabil miros frumos şi cam atât.

4. Dexametazona tot nu se nebulizează, ea având doar indicaţie intramusculară sau intravenoasă.

5. N-ai cum să aliniezi ceakrele pentru că nu există aşa ceva.

6. Terapia apucatului îngerilor de aripi are şi ea efecte miraculoase pe golitul buzunarelor. Cam atât.

7. Impunerea dietei fără gluten în populaţia generală nu are nicio noimă, ea fiind indicată celor cu boală celiacă.

8. Nu există detox. E un marketing care ia minţile multora. Toxinele şi produşii de metabolizare sunt scoşi din corp de rinichi, ficat, plămâni, piele.

9. Protectoarele hepatice n-au nicio treabă de cele mai multe ori. Nu fac decât să obosească ficatul.

10. Suplimentele minerale şi vitaminice se dau pe indicaţii precise, când sunt carenţe sau situaţii deosebite. În rest nu au efecte notabile.

11. Nu există nicio dietă capabilă să vindece vreun tip de cancer.

12. Biorezonanţele, spiriduşii magici şi alte aparate cu unde aiuritoare n-au fundament ştiinţific, deci nu produc efecte pozitive.

13. Nimeni nu-şi foloseşte decât 10% din creier (bine, unii politicieni continuă să o facă, admit).

14. Nu există cădere de calciu.

15. Nimeni nu-şi poate înghiţi limba.

16. Nu se va da şoc electric atunci când inima este în asistolie (oprită). Şocul asta face: opreşte inima şi-i dă ocazia să facă restart, pe curat, anulând o aritmie.

17. Creierul tot nu doare, că nu are receptori de durere. Dor învelişurile meningeale, muşchii cranieni.

18. Ecuaţia slăbirii e simplă: arzi mai mult decât mănânci. Sportul nu e obligatoriu pentru slăbit.

19. Cititul pe întuneric nu dăunează vederii. Citiţi oricând, numai citiţi.

20. Pulsul nu înseamnă de câte ori bate inima pe minut. Aceea e frecvenţă cardiacă. Pulsul e percepţia curgerii sanguine.

21. Cea mai bună tensiune arterială la adult este 120/70 mmHg. La vârstnici nu se mai acceptă valori mai măricele.

22. Antibioticele tot n-au efect în viroze, adică pe virusuri.

23. Se spune „stare de conştienţă”, nu „cunoştinţă”.

24. Apa superalcalină n-are niciun efect benefic, e iarăşi un marketing aberant.

25. Apele cu vitamine sunt cool, dar n-au nicio treabă cu starea de bine. Corpul îşi ia tot ce are nevoie dintr-o alimentaţie diversificată şi echilibrată. Apă plată rămâne sfântă.

26. Nu există vitamine capabile să trateze vreun cancer (a se vedea B17, zisă şi amigdalină).

27. Curentul e un mit românesc. El nu dă nicio boală.

28. Nimeni nu se poate îngrăşa doar uitându-se la o salată. Asta vine din mâncat mult şi prost, respectiv sedentarism.

29. Nicio dietă prin care se pierd multe kilograme pe lună nu e safe. Masa corporală trebuie să reflecte principii sănătoase de viaţă, cu moderaţie în orice.

30. Singurătatea e aducătoare de boală, scade durata vieţii, atrage depresii. Staţi lângă alţi oameni buni.

Dacă ţi-a plăcut lista, dă-o mai departe”, a scris medicul.

marți, 25 septembrie 2018

Husa auto cu telecomanda


Beneficiile nebănuite ale mersului pe jos asupra creierului

1. Scade riscul de a dezvolta depresia

 Rezultatele a 49 de studii efectuate de King's College London arată că mersul pe jos timp de doar 20 de minute pe zi ar putea reduce riscul de a dezvolta depresie cu o treime. Cercetările au stabilit că orice fel de activitate aerobică moderată, cum ar fi mersul cu bicicleta sau mersul pe jos, ar putea stimula buna funcţionare a creierului.

2. Elimină oboseala fizică şi psihică

Un studiu realizat în 2008 la Universitatea din Georgia a constatat că doar 20 de minute de exerciţii cu o intensitate scăzută, cum ar fi mersul pe jos, pot scădea dramatic oboseala. Mai exact, participanţii la studiu care au exercitat această practică de trei ori pe săptămână, au raportat o reducere cu 65% a nivelului de oboseală.

3. Întăreşte hipocampul

Pentru cei care se luptă cu probleme de memorie şi uitare, mersul pe jos poate fi o modalitate de a clarifica „înceţoşarea“ cognitivă: conform unui raport, plimbările pot mări dimensiunea hipocampului. Hipocampul este acea regiune a creierului care joacă un rol important în formarea şi stocarea amintirilor, precum şi a sentimentelor asociate acelor amintiri.

4. Îmbunătăţeşte creativitatea

Eşti blocat pe o lucrare sau un proiect important? Blozy spune că după 20 de minute de mers pe jos „deveniţi mai creativi şi gândiţi mai mult, de aceea este un antidot perfect pentru blocaje intelectuale“. Un studiu din 2014, publicat de Stanford, a confirmat acest lucru, constatând că mersul pe jos a crescut „producţia creativă“ a unei persoane cu o medie de 60%.

5. Măreşte fluxul sanguin în creier

Ştirile CBS au publicat în 2017 un studiu care a descoperit că 20 de minute de mers pe jos ajută la creşterea fluxului sanguin cerebral. Creşterea circulaţiei este foarte importantă pentru sănătatea creierului şi a corpului. După cum explică site-ul „Brain MD Health“, fluxul de sânge ajută la „producerea elementelor nutritive în celule şi la eliminarea toxinelor“.
O plimbare de 20 de minute în jurul cartierului în care locuiţi sau în cel mai apropiat parc, în locul călătoriei cu autobuzul în drum spre casă, vă menţine sănătatea creierului pe termen lung.

Sursa: adevarul.ro

marți, 14 august 2018

Remedii naturiste ca să scapi de muşte şi ţânţari


Alungă muştele cu scorţişoară sau castravete

Lămâie - Taie patru felii de lămâie, pune-le timp de o oră la fiert în 250 ml apă. Adaugă apa când este nevoie, răceşte apoi soluţia, filtreaz-o şi pulverizeaz-o în camere.

Busuioc - Pune bucheţele de busuioc în dreptul ferestrelor sau cumpără ghivece cu busuioc pe care să le aşezi pe pervazul geamurilor. Poţi încerca şi cu alte plante aromatice precum rozmarin sau pelin.

Uleiuri esenţiale - Uleiurile de lavandă, eucalipt, mentă sau lămâie pot fi amestecate cu apă, iar soluţia formată - pulverizată în încăperi. Mirosul va alunga muştele şi va preveni apariţia lor.

Oţet – Pentru a scăpa de muştele din bucătărie, pune câteva picături de oţet pe o plită sau o tavă încinsă. Mirosul degajat va alunga muştele din încăpere.

Castravete - Pune lângă coşul de gunoi câteva felii de castravete pentru a împiedica muştele să depună ouă. Feliile de castravete alungă muştele din încăperi dacă   sunt puse într-un bol şi lăsate să-şi facă efectul peste noapte.

Vin alb - Amestecă într-un bol puţin vin alb cu detergent de vase şi lasă recipientul pe masă. Muştele vor fi atrase de mirosul fructat şi se vor îneca în soluţie.

Scorţişoară – Muştele nu suportă mirosul de scorţişoară aşa că poţi prepara o soluţie dintr-o linguriţă de scorţişoară şi un litru de apă pe care s-o pulverizezi în încăpere. Poţi lăsa pudra de scorţişoară într-un bol pe masă sau poţi folosi batoane de scorţişoară.

Frunze de nuc – Pune într-un bol din sticlă sau inox mai multe frunze de nuc şi dă-le foc. Plimbă-te în fiecare încăpere a casei şi lasă fumul să se împrăştie. El va aroma camerele, dar va goni şi ţânţarii datorită concentraţiei mari de iod. Dacă nu vrei să le dai foc, pune frunzele într-un bol şi lasă-le în încăperile casei tale.

Plante aromatice - Plantează în ghivecele de la fereastră cimbru, busuioc sau mărar. Ţânţarilor nu le place mirosul acestor plante aromatice.

Uleiuri esenţiale - Pune în lampa de aromaterapie câteva picături de ulei esenţial de mentă, cedru, eucalipt. Aromele vor ţine la distanţă ţânţarii din casa ta.

Muşcatele - Aşază  la geamurile casei tale ghivece cu muşcate. Acestea, pe lângă faptul că sunt foarte frumoase, ţin la distanţă ţânţarii.

Lavanda - Lavanda are un miros foarte plăcut şi liniştitor, însă ţinută în bucheţele la geam, în soare, va împiedica insectele să intre în casă.

duminică, 3 iunie 2018

Opt tipuri de înțepături de insecte

Opt tipuri de înțepături de insecte pe care trebuie să știm să le identificam


În  sezonul estival apare pericolul de a fi înțepați de tot felul de insectre. Identificarea tipului de înțepătură este importantă pentru a evita urmările neplăcute. Redacția ”Perfect Ask” a oferit lista cu cele mai răspândite tipuri de înțepături și simptomele pe care le provoacă.

Înțepătura de țânțar se prezintă ca o umflătură de piele care te mănâncă. De regulă aceasta nu prezintă nici un pericol pentru sănătate și este suficient să aplicați puțin unguent împotriva iritației pielii. Dacă însă, apare febră, dureri articulare sau inflamații ale nodurilor limfatice, apelați neapărat la medic, s-ar putea ca în sânge să fi pătruns o infecție.

Înțepăturile de purice apar de obicei ca 3-4 pete roșii alăturate. Aceste înțepături sunt urmate de mâncărime puternică. Ca remediu, în primul rând spălați locul înțepăturii cu apă și săpun, apoi aplicați un unguent împotriva mâncărimii. Nu scărpinați locurile înțepate pentru a nu introduce infecția în organism.

Înțepăturile de ploșniță pot fi foarte diferite. Se poate ca unele persoane nici să nu le observe, iar altele să aibă reacții alergice ca mâncărime sau durere. Principalul dușman al ploșnițelor este igiena, de aceea trebuie să vă spălați imediat după ce sunteți mușcat, cu apă și săpun. În cazul în care apar simpome mai puternice de mâncărime sau durere, aplicați unguente antiinflamatorii.

Înțepăturile de păianjen sunt în majoritatea cazurilor inofensive. De obicei acestea se prezintă sub forma a două puncte mici înconjurate de un cerc. Înainte de orice spălați bine zona afectată cu apă și săpun. Dacă abservați simptome neobișnuite sau reacții alergice, luați ca remedii, antihistaminice și apelați la ajutor medical.