Faceți căutări pe acest blog

luni, 23 septembrie 2013

Despre internet bankingul pentru companii, de la BRD

Am ales sa-mi creez un PFA si un cont aferent in banca la BRD Groupe Societe Generale. Toate bune si frumoase pana cand vrei sa folosesti internet bankingul. Nu, acest articol nu o contina critici la adresa designului tokenului sau cum arata site-ul pentru internet banking.

Problema 1 - site-ul de internet banking BRD
Cum accesez internet bankingul? Care este site-ul? Deoarece nu am primit, incerc sa caut pe google dupa un document de instructiuni. Gasesc site-ul pentru internet banking. Dau drumul la token, introduc userul si parola. Nimic. Parola gresita. Mai incerc inca o data, nimic. Zic hai sa nu mai incerc si a treia oara ca poate blochez contul si decid sa sun la banca. De aici aflu ca site-ul de internet banking pentru companii este altul decat cel pentru persoane fizice pe care-l incercam eu. OK, am intrat. Uraa. Dar stai. Unde sunt banii mei? Stiam ca azi de dimineata mi-a virat cineva bani in cont pe care trebuia sa-i vad. Si era seara. In fine, stau calm fara sa ma agit si dupa vreo 2 zile imi vad si eu banii in cont. Nevasta-mea are cont la ING si poate vedea ca i-au intrat banii in aceiasi zi. Ii poate si folosi, bineinteles. Viramentul a fost facut de catre o banca din alta tara, deci nu ar trebui sa difere timpii intre BRD si ING.

Problema 2 - schimbul valutar la BRD
Vreau sa fac un schimb valutar online din contul meu de euro in contul meu de lei. Este ora 21.00. Intru in panoul de schimb valutar, scriu suma, conturile, confirm cu tokenul si astept. Si astept. Si astept. Pana a doua zi, cand primesc o eroare generica: nu s-a putut efectua schimbul valutar. Dar de ce? Ce puteam sa gresesc cand erau doar cateva campuri de completat? Sun la ei si aflu ca am plasat schimbul valutar in afara intervalului orar cand se poate face schimb valutar. What??? De ce mai este internet banking? Nu ca sa-l pot accesa la orice ora? Raspunsul este NU. In plus, nici macar nu mi-au afisat un cod de eroare corespunzator pe interfata web. La BRD schimbul valutar se poate face doar in intervalul orar ca si la banca 9-17 sau 9-18 nu mai stiu exact. Bun. Plasez schimbul valutar in intervalul orar dorit de ei si astept si astept si astept. Cred ca mi-au facut schimbul valutar in ziua aceea, dar bineinteles dupa ce cineva a scos la imprimanta la banca cererea mea, a ajuns prin biroul directorului, a pus directorul cafeaua pe cerere vreo cateva ore, dupa care s-a aprobat.
Deci nu am putut sa initiez si tranzactie de schimb valutar si transfer bancar dintr-un singur foc, una dupa alta. La ING schimbul valutar se face pe loc indiferent de ora!

Problema 3 - un defect pe site-ul BRD
Incerc sa fac un transfer bancar din contul meu de lei, in contul altcuiva tot de lei. Ma duc la optiunea de transfer bancar din lei, pun datele contului destinatar, initiez transferul si astept. Dupa cateva ore bune raspunsul. Eroare de transfer - neconcordante valute. Poftim? Pai nu m-am dus la transfer bancar din lei in lei? Ba da. Dar se pare ca exista un bug pe site care iti selecteaza din cand in cand un alt cont al tau, chiar daca ai selectat ca vrei sa faci transfer bancar din lei in lei.

Problema 4 - depozitul la termen la BRD
Zic, hai sa fac un depozit la termen, in euro, pe 3 luni. Cand ma uit la dobanda de 1.45% imi cade fata. La ING este 1.9 %, de-asta imi cade fata. Zic ok, hai sa-l creez. L-am creat si dupa 2 zile intru din nou sa-l vad. Ia-l de unde nu e. La rubrica de depozite la termen nu-mi apare nimic. Cand ma uit pe extrasul de cont vad ca apare ca o plata normala. Opa. Sun din nou la banca si aflu ca banii mei sunt bine pusi intr-un depozit, doar ca nu pot eu sa-i vad. Mi-au dat o adresa de email de la Bucuresti ca sa ii contactez si sa-mi faca si mie sa apara banii in interfata mea web.

Problema 5 - extrasul de cont
Hai sa scot un extras de cont pe luna X din anul curent. Cauta in stanga cauta in dreapta in interfata web, nimic. Exista doar extras de cont pe cate o zi. Enervat la culme, zic hai sa ma uit eu de la inceputul anului. Hopa. Pai nu se poate decat pe ultimele 3 luni. Nasol. Sun la banca. Trebuie sa ma duc la ei sa imi dea un extras de cont pe lunile mai vechi. Poate n-am gasit eu optiunea, desi trebuie sa fie intuitiva si nu folosesc pentru prima data internetul.

Sumarizare:
- banii care v-au intrat in cont ii puteti vedea/accesa dupa aproape 2 zile;
- schimbul valutar se poate face doar in intervalul orar 9-18 si dureaza, nu se face pe loc;
- un bug pe site la transfer bancar, reselectati contul din care sa plece banii. Chiar daca pare selectat bine, mai selectati-l inca o data;
- depozitul la termen nu se poate vedea/accesa/lichida din interfata de internet banking;
- din internet banking extrasul de cont se poate scoate doar pe zile, nu pe luni (sau poate n-am gasit eu optiunea, desi trebuie sa fie intuitiva si nu folosesc pentru prima data internetul);
- extrasul de cont nu se poate scoate pentru o perioada anterioara mai mare de 3 luni;

Concluziile le trageti voi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mesajul de pe Facebook al unui medic a ajuns viral: ”Nu există detox. E un marketing”

Medicul Vasi Rădulescu a postat pe Facebook o listă cu „ 30 de lucruri valabile şi în 2019 ”, despre așa numite ”mituri medicale” Mesa...