Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 16 ianuarie 2010

Protectia GSM 3G sparta


Acum nici o luna, cercetatorul german Karsten Nohl zguduia lumea GSM, reusind sa sparga protectia A5/1 ce a ferit timp de 21 de ani aceste convorbiri telefonice de urechi rauvoitoare. Scopul sau era insa de a demonstra vulnerabilitatea acestei protectii invechite, si de a determina operatorii de telefonie mobila sa treaca la urmatorul nivel, A5/3 (Kasumi).

Dar acum vedem ca si A5/3, cu tot cu ai sai 128 bits (fata de 64 bits cat are A5/1) nu e mai breaz. Acest sistem de protectie este deja folosit de operatorii care ofera facilitati 3G, si a cazut victima unei echipe de cercetatori de la Institutul de Stiinta din Israel.

Insa lucrurile sunt mult mai complicate de aceasta data. Pentru ca trebuie interceptate cateva milioane de texte de cod pentru a putea fi obtinuta o singura cheie de acces. Iar aceste texte de cod se schimba la fiecare secunda, deci este nevoie de un timp foarte mare pentru acapararea lor.

Sursa

2 comentarii:

  1. Buna ziua ,

    Am ajuns pe site-ul dumneavoastra cautand diverse bloguri pe google si m-am gandit sa va scriu sa va rog ceva daca este posibil.
    Sunt la inceput cu un site http://www.francez.ro . Am incercat sa fac un site util pentru toata lumea , cu dictionare si
    tot felul de chestii legate de limba franceza si Franta.
    Cum abia am inceput , mi-e greu si ma chinui sa-l promovez .Intrebarea mea este daca ma puteti ajuta ,
    adaugandu-mi site-ul la blogroll sau oriunde pe site-ul dumneavoastra . M-ar ajuta enorm un link la dumneavoastra .
    Daca va place site-ul meu si considerati ca merita va raman recunoscator.

    Va multumesc,
    Cu stima,
    Tudor
    Dictionar Francez - Dictionar Francez
    admin@yahoostatus.ro

    RăspundețiȘtergere

Mesajul de pe Facebook al unui medic a ajuns viral: ”Nu există detox. E un marketing”

Medicul Vasi Rădulescu a postat pe Facebook o listă cu „ 30 de lucruri valabile şi în 2019 ”, despre așa numite ”mituri medicale” Mesa...