Fabricat la uzina de la Mioveni, modelul Sandero are toate calitatile fundamentale ale vehiculelor din gama Dacia : interior spatios, capacitate mare de incarcare si robustete. Dacia Sandero va fi comercializata progresiv in Europa, incepand cu iunie 2008. Ca toate celelalte vehicule din gama Dacia, Sandero va oferi un raport pret/prestatii imbatabil.
Linii dinamice
Dacia Sandero se afirma ca un model bicorp modern al carui design seducator evoca dinamism si robustete. Partea frontala se remarca prin blocurile optice expresive si moderne ; bara de protectie si grila radiatorului sunt perfect adaptate ansamblului caroseriei. Conturul in forma de „val intors” care domina flancurile caroseriei contribuie la imaginea robusta a vehiculului, la fel ca si baghetele laterale de protectie (disponibile in functie de versiune). Stilul adoptat de partea din spate consolideaza impresia de vehicul spatios si robust.
Interiorul intruneste toate atributele de seductie si calitate. Plansa de bord este moderna si functionala. Desenul sau poate varia, in functie de versiune, datorita jocului de nuante si al tratamentului diferit al unor suprafete. Panourile portierelor au un design modern, cu manere si baghete decorative elegante. Urcarea in gama este evidentiata la Dacia Sandero prin trei variante de tratament al plansei de bord, carora le corespund patru variante de tapiterie. O atentie speciala a fost acordata ergonomiei: toate comenzile se afla „la indemana” iar informatiile tabloului de bord sunt usor lizibile.
Eficienta si confort
Dacia Sandero utilizeaza platforma B0 (platforma Logan, provenita din platforma B a Aliantei), cu puntea fata de tip pseudo Mac Pherson cu brat triunghiular. La randul sau, puntea spate provine si ea din platforma B0, avand forma de H cu profil deformabil si epura programata ; la aceasta se adauga arcurile elicoidale si amortizoarele verticale cu cursa de suspensie marita. O atentie deosebita a fost acordata dimensionarii suspensiilor: articulatiile bratului inferior si ale puntii spate favorizeaza precizia conducerii si tinuta de drum in cazul schimbarilor bruste de directie. Ca si celelalte modele din gama Dacia, Sandero are o garda la sol inalta (155 mm), ceea ce ii permite sa infrunte toate tipurile de sosele si ii confera o reala polivalenta. Sandero beneficiaza de un scut de protectie care asigura rularea fara riscuri pe drumurile neamenajate.
Majoritatea versiunilor beneficiaza de un sistem de directie asistata, sigur si precis. Versiunile de intrare in gama sunt echipate cu un sistem de directie manuala, acest element contribuind la mentinerea unui pret accesibil. Efortul la volan este diminuat, datorita cresterii usoare a raportului de demultiplicare fata de modelul Clio II.
In functie de versiune, scaunul soferului poate fi reglat atat pe inaltime, cat si in zona lombara. Ca un element suplimentar de confort, Dacia Sandero dispune, in functie de nivelul de echipare, de volan reglabil pe inaltime. Comenzile, amplasate ergonomic sub volan, au in vedere confortul soferului.
Nivelul de confort termic din masina raspunde exigentelor climatice din numeroase tari. Traseul conductelor care asigura circulatia aerului a fost astfel conceput incat nivelul de temperatura dorit sa fie atins cat mai rapid in fazele de demaraj, mai ales in conditii extreme de caldura sau frig.
O gama completa de motorizari
Dacia Sandero preia motorizarile pe benzina (1.4l 75 CP si 1.6l 90 CP) si pe motorina 1.5 dCi 70 CP si 1.5 dCi 85 CP), care si-au dovedit deja eficienta pe numeroase vehicule din familia Renault si care au contribuit, in egala masura, la succesul gamei Dacia.
Cele doua motoare pe benzina de 1.4 l si 1.6 l corespund perfect criteriilor de cost, robustete si intretinere usoara, caracteristice marcii Dacia. Ambele propulsoare se disting prin cuplul care atinge valori importante incepand chiar de la turatii joase si care este disponibil pe o plaja larga de utilizare. Nu in ultimul rand, cele doua motoare se remarca prin consumul redus de combustibil.
Motorul 1.5 dCi este o adevarata referinta pentru motorizarile diesel, fiind recunoscut drept unul dintre cele mai performante motoare diesel din lume la acest nivel de cilindree. Este vorba despre un grup motopropulsor de inalta tehnologie, dotat cu un sistem de injectie directa common rail de a doua generatie, care ofera prestatii excelente in conditiile unui nivel de consum foarte redus. Motorul 1.5 dCi este disponibil atat in versiunea de 70 CP, cat si in versiunea mai dinamica, de 85 CP (versiune lansata la sfarsitul anului 2007 pe modelele Logan berlina si Logan MCV). Dispunand de un nivel de emisii de CO2 scazut, motoarele 1.5 dCi 70 CP si 1.5dCi 85 CP prezente pe Dacia Sandero se caracterizeaza printr-un impact ecologic deosebit de redus.
Daca pretul de vanzare al modelului Dacia Sandero corespunde celui al unui vehicul de clasa mica, dimensiunile sale interioare si exterioare foarte generoase tin mai degraba de categoria superioara, a vehiculelor compacte. Cu o lungime de 4,02 mm, o latime de 1,75 m si un ampatament de 2,59 m, Dacia Sandero ofera un raport pret/ spatiu interior de neegalat.
Inaltimea pana la plafon in zona banchetei spate este de 878 mm. Distanta intre nivelul genunchilor pasagerilor din spate si spatarul scaunelor din fata atinge 145 mm, iar latimea la nivelul coatelor este de 1425 mm. Dacia Sandero ofera astfel suficient spatiu pentru ca trei adulti sa stea confortabil pe bancheta spate sau pentru instalarea, pe aceeasi bancheta, a unor scaune pentru copii. Accesul la interior este foarte usor datorita unghiului larg de deschidere a usilor din spate, care poate ajunge pana la 67°.
Portbagajul are o capacitate de 320 de litri, ceea ce reprezinta o valoare imbatabila pentru un vehicul de asemenea dimensiuni si disponibil la un asemenea nivel de pret. Ca element practic suplimentar, bancheta spate este rabatabila si fractionabila in proportie de 1/3 – 2/3 (in functie de versiune). In cazul in care bancheta este complet rabatata capacitatea de incarcare maxima ajunge la 1 200 litri. Astfel, Dacia Sandero se afirma drept un model bicorp foarte spatios, care ofera confort suficient pentru 5 persoane.
Dacia Sandero beneficiaza de experienta recunoscuta a grupului Renault in domeniul sigurantei.
In materie de siguranta activa, sistemul de franare al Dacia Sandero a facut obiectul unei atentii deosebite. Astfel, caracteristica franarii (brusca, progresiva), corespunde criteriilor in vigoare pentru vehiculele din segmentul B in Europa. Dacia Sandero poate fi echipata cu sistemul ABS Bosch 8.1 de ultima generatie. Acesta dispune de un repartitor electronic al fortei de franare (EBV) si – in premiera pentru gama Dacia – de asistenta la franarea de urgenta (AFU).
Dacia Sandero beneficiaza totodata de numeroase dispozitive in ceea ce priveste siguranta pasiva. Un prim exemplu in acest sens este utilizarea unor materiale precum tabla de otel cu limite extinse de elasticitate, care asigura o mai buna rezistenta a habitaclului, limitand deformarile acestuia in caz de impact frontal.
Armatura volanului, din magneziu, precum si coloana de directie retractabila contribuie la repartizarea energiei cinetice degajate in caz de impact. Acelasi lucru este valabil si pentru plansa de bord din polipropilena cu structura de tip fagure, care diminueaza consecintele unui potential impact asupra genunchilor. In plus, forma plansei de bord urmeaza linia picioarelor in partea inferioara, ceea ce reduce impactul in aceasta zona. Protectiile pentru pasager si sofer, care protejeaza zona picioarelor si a gleznelor, completeaza acest dispozitiv de siguranta.
Dacia Sandero este echipata cu centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte, care dispun, in cazul centurilor din fata, de limitatoare de efort pentru o mai buna protectie in zona toracelui. In functie de versiune, centurile de siguranta sunt completate cu un sistem de reglare pe inaltime, care optimizeaza sustinerea corpului in caz de impact.
Sistemul de retinere poate fi completat, in cazul locurilor din fata, de dispozitive pirotehnice de pretensionare. In functie de nivelul de echipare, Dacia Sandero poate fi prevazuta cu pana la 4 airbag-uri. Airbag-ul sofer a fost special conceput pentru Dacia Sandero, fiind prevazut cu un orificiu prin care se regleaza presiunea exercitata asupra corpului in cazul activarii.
Cele doua airbag-uri laterale din zona capului si a toracelui – disponibile in optiune in functie de versiune – ofera o protectie suplimentara in caz de soc lateral, completata de structurile de protectie incorporate in portiere.
Scaunele ranforsate dispun de tetiere special concepute pentru a evita un traumatism al vertebrelor cervicale in caz de impact brutal din spate. Aceasta configuratie noua amelioreaza pozitia spatelui si asigura o pozitie mai confortabila a capului. Dacia Sandero beneficiaza de sistemul de fixare ISOFIX pentru copii pentru locurile laterale din spate.
FIABILITATE SI ROBUSTETE : ELEMENTE FUNDAMENTALE PENTRU MARCA DACIA
Dacia Sandero este conceputa in spiritul robustetii si fiabilitatii care au facut succesul marcii. Protectia anti-coroziune a facut obiectul unei atentii deosebite; in acest sens, au fost utilizate diverse dispozitive :
– ceara injectata in cavitatile din partea inferioara a caroseriei si in portiere
– etanseizare cu mastic la exterior
– utilizarea de ceara suplimentara pentru protectia pieselor mecanice expuse
– protectie impotriva criblurii la nivelul partii inferioare a vehiculului si al pasajelor rotilor.
Configuratia sistemelor electrice si electronice prezente pe Dacia Sandero a fost deja testata pe mai multe modele din gama Renault. Sistemul de cablaj intre postul de conducere si habitaclu este monobloc: nu exista nici o intrerupere sau conexiune intre cele doua zone, ceea ce ofera garantia fiabilitatii, limitand riscul jonctiunilor defectuoase. Un alt exemplu in acest sens este bateria, ale carei dimensiuni si specificatii tin cont de contexte de utilizare extreme.
Dacia Sandero se va distinge si prin costurile de intretinere si reparatie foarte reduse. Dacia va propune clientilor modelului Sandero o oferta adaptata atat in termeni de finantare, cat si de servicii post-vanzare.
SANDERO, AL CINCILEA VEHICUL AL GAMEI DACIA
Lansarea modelului Sandero marcheaza o etapa majora in dezvoltarea marcii Dacia. Gama sa de modele, compusa deja dintr-o berlina tricorp, dintr-un break, la care se adauga o furgoneta si un pick-up, este completata acum cu un vehicul apartinand segmentului modelelor bicorp, care ii deschide accesul catre un public nou.
Dacia Sandero va fi introdusa treptat, incepand din iunie 2008, pe pietele din Europa, in Turcia si in Maghreb. Asemenea celorlalte modele din gama Dacia, Sandero se adreseaza clientilor rationali, pragmatici si tineri, pentru care pretul reprezinta principalul criteriu de cumparare al unei masini. Dacia Sandero va seduce clientii care isi doresc un bicorp spatios si accesibil, atat la cumparare cat si in utilizare.
Oferta pe care Dacia o propune in Romania va fi compusa din cinci modele: Logan berlina, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-Up si Sandero. In Europa de Vest, la numai trei ani de la lansarea marcii, Dacia va propune o gama inedita, formata din trei vehicule : Logan, Logan MCV si Sandero.
Etapa de industrializare a modelului Dacia Sandero in uzina de la Mioveni a inceput la sfarsitul lui octombrie 2007. Modelul este construit pe platforma B0 (platforma Logan), prin urmare fabricarea sa se realizeaza pe aceeasi linie de montaj cu celelalte modele ale gamei Dacia. Platforma industriala de la Mioveni este cea de-a doua din cadrul grupului in care este produs modelul Sandero, dupa uzina din Curitiba (Brazilia), care fabrica Renault Sandero pentru Brazilia si Argentina.
Echipa Dacia a avut o contributie foarte importanta la dezvoltarea modelului Sandero, avand in vedere ca 45% din inginerii care au lucrat la proiect sunt romani. De altfel, uzina a asigurat o mare parte din productia de prototipuri. Numai primul val de prototipuri a fost realizat la Technocentre, in Franta, restul fiind produse la Mioveni, lucru care a redus durata fazei de conceptie si costurile, favorizand trecerea de la inginerie la fabricatie.
Platforma industriala de la Mioveni ramane uzina pilot a proiectului X90, aici fiind produse toate cele cinci modele ale gamei si tot aici fiind amplasat centrul International de logistica (ILN) care furnizeaza componente pentru celelalte uzine din lume care asambleaza modele ale platformei Logan. Uzina de la Mioveni detine astfel un rol preponderent atat in definirea procesului de fabricatie, cat si la nivel de formare a personalului. Spre exemplu, la inceputul anului 2006, 20 de responsabili pentru proiectul X90 de la uzina din Curitiba (din departamentele de caroserie, vopsitorie si montaj) au petrecut patru saptamani la Mioveni pentru a urma o formare in domeniul proceselor de fabricatie a vehiculelor pe platforma B0. La intoarcerea in Brazilia, acestia i-au format, la randul lor, pe muncitorii de pe linia de productie.
De la lansarea modelului Dacia Logan, uzina de la Pitesti si-a dublat capacitatea de productie, ajungand, in 2008, la o productie anuala maxima de 350 000 vehicule/an. De la 32 vehicule/ora in 2004, uzina a trecut la 42 vehicule/ora in 2006 pentru a asigura productia modelelor Logan MCV si Logan Van, si a ajuns la o cadenta de peste 60 vehicule/ora in 2008, cu Sandero. Productia modelului Dacia Sandero va ajunge sa reprezinte, in timp, aproape jumatate din activitatea uzinei de montaj. O mare parte din piese sunt produse la nivel local. Datorita dezvoltarii retelei de furnizori in regiune, inca de la inceputul productiei Logan in 2004, nivelul de integrare locala va fi de aproximativ 60% in cazul modelului Sandero. Daca se iau in calcul si furnizorii din tarile vecine – Ungaria, Polonia, etc. atunci nivelul de integrare atinge 90%.
Investitia totala pentru dezvoltarea si fabricarea modelului Dacia Sandero in Europa se ridica la 147 milioane de euro: 65 milioane de euro pentru dezvoltare si 82 milioane de euro pentru investitiile specifice la uzina de la Mioveni. Cea mai mare parte a investitiilor au fost realizate in comun pentru Dacia Sandero si pentru trecerea uzinei la o cadenta de productie de peste 60 vehicule/ora, pentru care a fost nevoie de alte 100 de milioane de euro. Merita mentionata instalarea in departamentul de caroserie a unei noi tehnologii, robotizate si flexibile, pentru sertizarea portierelor, care permite o mai buna gestionare a diversitatii gamei.
Ca si pentru Renault Laguna, inca de la inceputul proiectului Dacia Sandero a fost pus la punct un plan de Excelenta a Calitatii atat la nivel de conceptie, cat si faza de fabricatie si de comercializare. Directia locala de Cumparari, alaturi de specialistii de la inginerie si de cei de la uzina, a lucrat impreuna cu furnizorii pentru a asigura nivelul optim de calitate. Dupa identificarea riscurilor posibile pe parcursul lantului de aprovizionare, toti cei implicati in proces au realizat, impreuna cu furnizorii, planuri de actiune adecvate, cum ar fi, spre exemplu, instalarea de instrumente Poka Yoke pe platformele de productie. Acest instrument de calitate, de origine japoneza (Poka inseamna „neatentie”, „inadvertenta”; Yoke inseamna „a evita”) este un dispozitiv simplu si eficient, care garanteaza realizarea conforma a operatiunilor de productie complexe.
Comercializat in Brazilia si in Argentina din ianuarie 2008, in Europa, in Turcia si in Maghreb incepand cu iunie 2008, Sandero, la fel ca Logan, va fi disponibil, treptat, la scara internationala. In 2009, aceasta berlina bicorp cu 5 usi va sosi in Africa de Sud. Se studiaza, in egala masura, posibilitatea comercializarii si in alte tari.
Pe toate pietele pe care va fi disponibil, modelul Sandero va fi pozitionat, in termeni de pret, in segmentul clasei mici, in conditiile in care spatiul oferit la interior se situeaza in categoria superioara, a berlinelor compacte.
Sursa
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu