Potrivit Wall-Street, Ministrul economiei, Varujan Vosganian, a anuntat taxa auto va fi modificata prin Ordonanta de Urgenta in urmatoarea sedinta de guvern, oficialii europeni agreand noua grila, cu unele mici ajustari.
Modificarea taxei de catre executiv este, potrivit ministrului Vosganian, primul pas pentru intreruperea procedurii de infringement (incalcare a tratatului), suspendarea totala urmand sa aiba loc dupa aprobarea Ordonantei in Parlament.
In urma discutiilor purtate cu autoritatile romane, la inceputul lunii ianuarie, oficialii de la Bruxelles au fost de acord cu noua grila de taxare, la care mai trebuie aduse, insa, mici modificari. Potrivit unor surse oficiale romane, reprezentantii Comisiei Europene (CE) au cerut "cizelarea" a doi-trei coeficienti de taxare, mentionand ca, de aceasta data, au fost aplicate principiile Comisiei.
In plus Cotidianul adauga ca valoarea taxei de prima inmatriculare va creste de doua-trei ori la masinile noi Euro 4, respectiv 420 de euro la capacitati de 1.400 centimetri cubi, 480 de euro la 1.600 cmc si 950 de euro la 1.900 cmc, dar scade de zece ori la masinile Euro 1 vechi de 14-15 ani, intre 323 euro si 652 euro.
Pentru o vechime de 2-3 ani, taxa scade cu o treime la masinile Euro 4 (motoare de 1,6-1,9 litri) de la 1.040 euro la 713 euro, la o vechime de 3-4 ani, de la 1.040 euro la 656 euro, iar la vechime de 4-5 ani, de la 948 euro la 599 euro.
Cota de majorare a taxei se pastreaza in linii generale si pentru masinile noi Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.900 cmc, o crestere mai putin semnificativa urmind sa fie operata doar la motorizari de peste 3.001 cmc.
La motoarele cu catalizator Euro 3 de 1.400 cmc, taxa va creste doar pentru masinile cu vechime de 1-2 ani, de la 945 euro la 1.148 euro. In cazul autoturismelor de 2-3 ani, nivelul taxei va fi redus de la 1.095 euro la 1.050 de euro, la o vechime de 3-4 ani, de la 1.095 euro la 966 euro, iar la masinile fabricate de 4-5 ani, de la 998 euro la 882 euro. Suma va scadea de la 998 euro la 812 euro (vechime 5-6 ani), de la 1.002 euro la 714 euro (vechime 6-7 ani) si de la 1.002 euro la 630 de euro (vechime 7-8 ani).
La masinile Euro 2 de pina in 1.400 cmc, taxa coboara de 2-3 ori, de la 2.604 euro la 1.386 (vechime 7-8 ani), de la 2.604 euro la 1.201 euro (vechime 8-9 ani), de la 2.604 euro la 1.047 euro (vechime 9-10 ani) si de la 2.604 euro la 832 euro (vechime 10-11 ani).
Romania Libera aminteste ca o societate comerciala din orasul de pe Bega a primit castig de cauza in instanta dupa ce un complet de judecata de la Tribunalul Timis a decis ca taxa de prima inmatriculare pe care agentul economic a fost obligat sa o achite este ilegala. "Sentinta este o premiera judiciara pentru Timis", a declarat, in exclusivitate pentru "Romania libera", avocatul Lucian Bojin, de la "Valentin&Asociatii". Potrivit acestuia, in iulie 2007, reclamantul, SC Cara SRL Timisoara, a adus din Germania un autoturism Mercedes, fabricat in 2005, pentru care a fost obligat sa plateasca suma de 5.100 RON, cu titlu de "taxa de prima inmatriculare".Pentru o vechime de 2-3 ani, taxa scade cu o treime la masinile Euro 4 (motoare de 1,6-1,9 litri) de la 1.040 euro la 713 euro, la o vechime de 3-4 ani, de la 1.040 euro la 656 euro, iar la vechime de 4-5 ani, de la 948 euro la 599 euro.
Cota de majorare a taxei se pastreaza in linii generale si pentru masinile noi Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.900 cmc, o crestere mai putin semnificativa urmind sa fie operata doar la motorizari de peste 3.001 cmc.
La motoarele cu catalizator Euro 3 de 1.400 cmc, taxa va creste doar pentru masinile cu vechime de 1-2 ani, de la 945 euro la 1.148 euro. In cazul autoturismelor de 2-3 ani, nivelul taxei va fi redus de la 1.095 euro la 1.050 de euro, la o vechime de 3-4 ani, de la 1.095 euro la 966 euro, iar la masinile fabricate de 4-5 ani, de la 998 euro la 882 euro. Suma va scadea de la 998 euro la 812 euro (vechime 5-6 ani), de la 1.002 euro la 714 euro (vechime 6-7 ani) si de la 1.002 euro la 630 de euro (vechime 7-8 ani).
La masinile Euro 2 de pina in 1.400 cmc, taxa coboara de 2-3 ori, de la 2.604 euro la 1.386 (vechime 7-8 ani), de la 2.604 euro la 1.201 euro (vechime 8-9 ani), de la 2.604 euro la 1.047 euro (vechime 9-10 ani) si de la 2.604 euro la 832 euro (vechime 10-11 ani).
Sursa: 9AM
Vosganian e cel mai ipocit om de pe lumea asta.
RăspundețiȘtergereSe bate cu pumnii in piept ca vrea taxa de poluare. My Ass. Singura varianta de a reinnoi parcul auto este urmatoarea, poate o comentati sau inspira pe cineva care ar putea veni cu un proiect, si anume:
Sa se permita importarea oricarei masini indiferent de norma de poluare atata timp cat aduci dovada casarii unei masini cu un grad de poluare inferior celei importate. Astfel se va reinnoi parcul auto, cei care vor sa aduca masini si nu au sa caseze vechi, vor cumpara de la badea Ion Dacia de 30 de ani cu 5 milioane, astfel toti vor fi fericiti si se poate vorbi intr-adevar de o reinnoire gradata a parcului auto.
Pentru cei care nu pot aduce la schimb dovada casarii unei masini mai vechi sa li se aplice taxa de prima inmatriculare, pardon, taxa lui Vosganian "de poluare".
Noua taxa auto 2008 nu prea le arata celor de la Dacia sau Citroen (stim noi la cine ne referim), pentru masinile noi, un an la fel de bun ca 2007. Cel din urma e ca Becali ... s-a gandit in cele din urma sa mai dea si la altii din ce fura ca nu e rau. Mai arunca si ei cate un os celor mai saraci care se bucura de rable dar care nu observa inca pe 2008 ca pe un an electoral. De returnat banii ... vedeti intrunirea de la ACR.
Uite aici si calculatorul pentru taxa auto 2008: http://www.autobizz.ro/taxa-inmatriculare.php