duminică, 17 august 2008

CBS, Universal Music şi Electronic Arts vor să scoată profit din clipurile pirat de pe Youtube


După ce ani întregi au considerat videoclipurile piratate de pe YouTube ca o ameninţare, mai multe companii de media şi-au schimbat părerea şi folosesc YouTube ca o oportunitate de reclamă, arată un articol publicat în ediţia online a publicaţiei International Herald Tribune.
În ultimele câteva luni, companii de media cum ar fi CBS, Universal Music, Lionsgate sau Electronic Arts au încetat să ceară YouTube să oprească difuzarea neautorizată a unor filme, videoclipuri sau alte conţinuturi produse de aceste companii şi au început, în schimb, să vândă reclamă folosind conţinuturile respective.

CBS este în mod surprinzător, cel mai nou partener de afaceri al YouTube, în condiţiile în care compania Viacom, din acelaşi grup, continuă un proces în care cere miliarde de dolari proprietarului YouTube, Google, pentru drepturi de autor.

Deocamdată câştigurile sunt reduse - reclamele apar doar pe foarte puţine dintre milioanele de filme difuzate pe YouTube - dar mişcarea sugerează o posibilă îmbunătăţire a relaţiilor dintre companiile de media şi YouTube.

O astfel de transformare este considerată critică pentru viitorul lui YouTube, care a încercat să obţină venituri cât mai mari din reclamele video, mai scrie IHT.

"Nu vrem să îi iertăm pe oamenii care iau proprietatea noastră intelectuală şi o folosesc fără permisiune, dar nici nu ne place ideea de a împiedica fanii produselor noastre să folosească aceste materiale", a spus Curt Mavis, preşedintele departamentului de media de la Lionsgate Entertainment, care deţine drepturi ale unor filme precum "Dirty Dancing" sau "Saw".

"În cele mai multe cazuri, oamenii care încarcă videoclipuri sunt fani ai filmelor noastre, care nu încearcă nici să facă ceva rău, nici să câştige din aceste filme", a observat Mavis.
Sursa
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

subscribe to BloggerStopAboneaza-te prin e-mail :

E-mail: