Faceți căutări pe acest blog

marți, 17 iulie 2007

Milionar fara voie... facut de BRD, fara nici o explicatie

Banca Romana de Dezvoltare, acuzata de un bacauan de operatiuni financiare ilegale prin contul sau

Un tânar de 22 de ani s-a trezit milionar peste noapte. Poate chiar miliardar, doar ca el habar nu a avut câti bani i-au trecut prin mâna. Nu pentru ca nu ar percepe valoarea banilor, ci pur si simplu pentru ca nu stie nici in ziua de astazi câti bani a avut in cont mai bine de jumatate de an. A descoperit totul intâmplator, culmea, datorita zelului bancii, care ii trimitea acasa lunar extrasele de cont. Când a vrut sa-si incheie socotelile cu banca, omul a descoperit ca avea in cont o suma la care nici nu visase: 256 de milioane de lei vechi. Asta in conditiile in care el era detinatorul unui card de salariu, care nu mai fusese alimentat mai bine de un an de firma la care lucrase, intrucât fusese disponibilizat. Descoperirea tânarului a luat prin surprindere conducerea bancii, care s-a limitat sa declare ca va face o ancheta. Tot o ancheta a demarat in acest caz si Banca Nationala a României.

N.G. este un tânar obisnuit, care lucreaza la o firma oarecare din Bacau. Nu câstiga zeci de milioane de lei pe luna. Cu toate acestea, omul a fost câteva luni la rând multimilionar. Cel putin 250 de milioane de lei s-au derulat periodic prin contul sau deschis la BRD, sucursala Bacau. Nu i-a spus nimeni nimic, nu avea imputernicit pe nimeni sa opereze in contul sau, nu avea nimeni altcineva specimen de semnatura pe contul sau. Cu toate acestea, luna de luna, niste persoane, care apar cu acelasi nume de familie ca al lui, dar fara nici o legatura de rudenie, ii virau in cont, sau pur si simplu depuneau in numerar, sume imense de bani pentru un simplu salariat. Toate aceste depuneri, de regula, cinci sau sase la numar, se efectuau in aceeasi zi, si tot in aceeasi zi mica avere adunata era retrasa. Daca depunerile se faceau, de regula, in sume de câteva zeci de milioane de lei, retragerile se efectuau o singura data pe zi si reprezentau intreaga suma depusa peste zi, de câteva sute de milioane de lei vechi.

Extrase de cont sosite acasa
Pâna in 2005, N.G. a fost angajatul societatii Robinete Industriale. Aici, salariul ii era platit pe card BRD. In acel an a fost disponibilizat, alaturi de alte câteva sute de colegi. Din acel moment, N.G. nu si-a mai folosit cardul. Tânarul mai avea in cont cu putin peste 100.000 de lei vechi. Cea care s-a alarmat a fost mama. „In fiecare luna, la putin timp dupa ce-am plecat de la Robinete, au inceput sa-mi vina acasa extrase de cont. Mamei ii era teama ca am cine stie ce datorii la banca si imi tot zicea sa ma duc sa le platesc, ca vor veni sa ne ia casa”, ne-a declarat tânarul.

Uite banii, nu sunt banii
In luna martie a acestui an, bacauanul s-a prezentat la ghiseul Agentiei BRD de pe Bulevardul Unirii. „Am intrebat cât trebuie sa dau ca sa-mi inchid cardul. Functionara a tastat ceva la calculator si mi-a zis ca am deja 10 lei noi, dar ca am si contul de economii. Am zis ca n-am, ea a zis ca am 256 de milioane de lei in acest cont. Am crezut ca glumeste si i-am zis ca nu sunt banii mei”, ne-a povestit, amuzat, tânarul.

In ciuda insistentelor, nimeni nu a mai vrut sa le dea vreo relatie. Nici ce-i cu banii aceia aparuti din senin in cont, nici cine i-a depus, nici, mai ales, cine i-a retras fara acordul titularului de cont. „Am depus cerere sa-mi dea toate extrasele de cont, insa nu am primit nici pâna acum nimic. Mi-au aratat un extras de cont din ziua aceea care demonstra ca in data respectiva nu se efectuase nici o operatiune pe cont. Ceva extrem de aiurea. Dimineata aveam 256 de milioane, la amiaza mi s-a spus ca nu-i mai am, iar seara in extrasul de cont nu era inregistrata nici o operatiune. Cum e posibil oare sa se stearga, deodata, niste rulaje de bani din contul meu fara sa fiu intrebat nimic? Si-apoi, de ce nu-mi dau extrasele de cont? Ce au de ascuns?”, ne-a mai spus, vizibil incurcat de situatie, N.G.

BNR: Ar putea fi un caz penal
Contactat telefonic, Mugur Gabriel Stet, seful Serviciului de relatii cu presa al BNR, ne-a declarat: „Asa cum mi-ati prezentat speta este un caz penal. Situatia tine de partea penala. Am inaintat cazul la Departamentul de supraveghere a activitatii bancare. Colegii mei au declansat o ancheta pentru ca asemenea cazuri sunt extrem de dificile si delicate. Este adevarat ca BNR are in atributiuni supravegherea activitatii bancare din România, insa nu poate acoperi toate tranzactiile din cauza volumului imens de operatiuni. In asemenea cazuri, de obicei, primim sesizari de la clienti, in baza carora se declanseaza verificarile”, ne-a declarat Mugur Stet. El a promis ca ne va da un raspuns si mai concis in momentul in care BNR va finaliza ancheta.

Directorul BRD Bacau: Voi dispune o ancheta
Directorul sucursalei, Daniela Burlacu, a fost luata prin surprindere de existenta unui asemenea extras de cont. Ea ne-a cerut timp pentru a face verificari cu privire la situatia prezentata. „In momentul de fata nu va pot spune decât ca voi dispune Departamentului de control sa faca o ancheta.

Nu va pot da un raspuns pe loc cu privire la aceasta situatie. Pot fi multe explicatii, dar lasati-mi timp sa vad ce s-a intâmplat”, ne-a precizat directorul bacauan. Daniela Burlacu nu a putut sa explice nici care ar putea fi motivele pentru care i se refuza unui titular de cont eliberarea extraselor de cont, informatii pe care banca este obligata prin lege sa le ofere. La inchiderea editiei, directorul bancii bacauane ne-a confirmat declansarea unor investigatii de catre BNR, dar si de catre centrala BRD de la Bucuresti.


Sursa: Gardianul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mesajul de pe Facebook al unui medic a ajuns viral: ”Nu există detox. E un marketing”

Medicul Vasi Rădulescu a postat pe Facebook o listă cu „ 30 de lucruri valabile şi în 2019 ”, despre așa numite ”mituri medicale” Mesa...