Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 15 noiembrie 2008

Furnizorii de telefonie - obligati sa informeze mai mult

ANC a supus spre dezbatere publica proiectul de decizie privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali de catre furnizorii de servicii de comunicatii.

Proiectul de decizie propune un set de solutii pentru problemele de informare cu care se confrunta utilizatorii de comunicatii din Romania, stabilind modalitatile in care furnizorii de telefonie vor comunica abonatilor informatii privind preturile si tarifele, precum si celelalte conditii de utilizare a serviciilor.

Personalul de vanzari al furnizorilor va trebui sa ofere utilizatorilor, inainte de semnarea contractului sau de cumpararea ori reincarcarea cartelei, trei informatii importante:

-suma minima pe care o vor plati pentru toata durata contractului, formata din pretul abonamentului/cartelei, plus eventuale tarife de conectare/instalare, plus pretul telefonului (daca e cazul), cu toate taxele incluse;

-ce tarife se aplica si in ce conditii: modul de taxare (la minut, la secunda etc.), daca se percepe tarif pentru stabilirea legaturii, daca se tarifeaza diferit in functie de ora, in ce conditii se folosesc minutele incluse sau creditul inclus;

-durata minima a contractului, conditiile de reziliere si taxele pe care utilizatorul trebuie sa le plateasca daca renunta la contract inainte de termen, precum si conditiile in care contractul se prelungeste automat.

Furnizorii vor avea obligatia de a-si anunta abonatii cu 15 zile inainte de momentul in care acestia pot rezilia contractul, atat prin intermediul facturii, cat si printr-un mesaj SMS, informandu-i cand si in ce conditii au dreptul de a renunta la contract, precum si daca acesta se prelungeste automat si pentru ce perioada.

Orice utilizator de telefonie va avea dreptul sa ceara si sa obtina gratuit, inainte de semnarea contractului sau de cumpararea sau reincarcarea cartelei, o copie a Contractului si a Conditiilor generale de furnizare a serviciului. Furnizorii vor avea obligatia sa se asigure ca personalul de vanzari propriu sau din retelele de distributie ale partenerilor indruma viitorii clienti sa citeasca atent materialele respective inainte de a incheia contractul.

In plus, ANC va dezvolta o aplicatie interactiva care va permite utilizatorilor sa compare ofertele furnizorilor si sa aleaga pachetul tarifar care se potriveste cel mai bine necesitatilor lor. Aplicatia va contine date referitoare la ofertele de telefonie mobila, telefonie fixa si acces la internet in banda larga si va returna un clasament al celor mai avantajoase planuri tarifare din punctul de vedere al pretului, care corespund optiunilor de consum introduse de utilizator (de exemplu, trafic lunar, numar de SMS-uri etc.). Datele privind ofertele furnizorilor vor fi introduse de catre acestia in sistem, vor fi verificate si validate de ANC si vor fi actualizate permanent.

Proiectul deciziei poate fi consultat pe pagina de internet a ANC, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 12.12.2008, pe adresa sediului central al ANC (Str. Delea Noua nr.2, sector 3, Bucuresti), direct la registratura sau prin intermediul departamentelor regionale ale Autoritatii. Observatiile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@anrcti.ro.

Sursa

Un comentariu:

Mesajul de pe Facebook al unui medic a ajuns viral: ”Nu există detox. E un marketing”

Medicul Vasi Rădulescu a postat pe Facebook o listă cu „ 30 de lucruri valabile şi în 2019 ”, despre așa numite ”mituri medicale” Mesa...