joi, 21 august 2008

ISTORIE ILUSTRATA - Dacia implineste 40 de ani

Luna aceasta, Dacia implineste patru decenii de existenta. Marca emblematica pentru industria auto romaneasca s-a nascut in 1966, insa abia in august 1968, primul automobil Dacia, modelul 1100, sub licenta Renault 8, a parasit linia de asamblare de la Pitesti. In 1969 s-a lansat cel mai cunoscut model din perioada antedecembrista, Dacia 1300, devenit ulterior 1310, realizat sub licenta Renault 12. Din 1978, anul in care a incetat contractul de licenta Renault, Automobile Dacia a continuat sa produca autonom autoturisme derivate din gama Renault 12. In 1995 s-a lansat primul autoturism de conceptie 100% romaneasca, Dacia Nova. Aici trebuie facuta o paranteza: in anii 80, la Timisoara, a demarat proiectul unui automobil de foarte mic litraj (500 cmc), de conceptie romaneasca, numit Dacia 500 Lastun, care avea sa esueze lamentabil, dupa doar cativa ani. In 1998, la implinirea a trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei de la Mioveni a iesit autoturismul cu numarul 2.000.000.

“Noua era” Dacia a inceput in anul 1999, prin semnarea privatizarii, Dacia devenind o marca a Grupului Renault, dedicata pietelor emergente. In 2004 a aparut primul model complet nou, realizat de Renault, Dacia Logan. Au urmat noi versiuni si modele - MCV (combi), Van, Pick-Up, cu motorizari pe benzina si diesel preluate de la Renault. Anul acesta, Logan a suferit o operatiune de facelift, iar gama a fost completata cu noul hatckback Sandero. La 40 de ani de la inceputurile colaborarii cu Renault, Dacia a devenit un brand international, Pitestiul fiind punctul central al proiectului Logan, prin care Renault a atacat, cu succes, piata auto low cost la nivel global.

AutoNews.ro prezinta cronologia Dacia si o galerie foto cu cele mai reprezentative modele si versiuni lansate de-a lungul celor 40 de ani de activitate a celui mai cunoscut brand auto romanesc.

Cronologia Dacia
1966 - Constructia Uzinei de Automobile Mioveni, langa Pitesti (UAP)
1968 - Semnarea contractului de licenta, lansarea modelului 1110 (licenta Renault 8)
1969 - Lansarea modelului Dacia 1300 (licenta Renault 12)
1973 - Lansarea modelului Dacia 1300 Break
1975 - Lansarea modelului Dacia 1302 Pick-Up
1978 - Incetarea contractului de licenta
1979 - Lansarea modelului Brasovia (Sport)
1985 - Lansarea Modelului Dacia 1410
1987 - Lansarea modelului Dacia 1320
1991 - Lansarea modelului Dacia 1325 Liberta
1992 - Lansarea modelului Dacia 1307 si 1309 Dubla Cabina
1995 - Lansarea modelului Dacia Nova, prima masina de conceptie romaneasca 100%

1998 - Fabricarea autoturismului Dacia cu numarul 2.000.000
1999 - Renault achizitioneaza 51% din capitalul intreprinderii Dacia
2000 - Lansarea modelului Dacia SuperNova (propulsie Renault)
2002 - Lansarea gamei de vehicule utilitare cu motorizare diesel Renault
2003 - Lansarea automobilului Dacia Solenza; Renault detine 99% din capitalul Dacia
2004 - Lansarea autoturismului Logan, incetarea fabricatiei modelelor Berlina si Break
2005 - Lansarea modelului Logan diesel, fabricarea automobilului cu numarul 2.500.000
2006 - Lansarea versiunii Logan MCV, oprirea fabricatiei modelului Pick-Up
2007 - Lansarea modelelor Logan Van si Pick-Up
2008 - Lansarea modelului Sandero si a versiunii facelift pentru Logan


Sursa
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Un comentariu :

  1. cand citest acest articol mi se face dor de dacia mea 1300 din 73...care inca prinde 140 km/h fara vrajeala ;)

    RăspundețiȘtergere