Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 9 aprilie 2008

Nokia este gata sa raspunda provocarii iPhone-ului

Inca din toamna anului trecut, oficialii Nokia au anuntat ca lucreaza la un rival al iPhone, care sa constituie o alternativa reusita la modelul impus de Apple. Acesta are acum si un nume: Tube.
Prototipul a fost prezentat publicului in aceasta saptamana, cu ocazia conferintei Evans Data Developer Relations din Redwood City, California. Asa cum era de asteptat, Nokia Tube va fi primul telefon al companiei finlandeze cu touchscreen.

Bineinteles ca americanii s-au grabit sa-l considere o clona de iPhone. Dar chiar din septembrie 2007, cand au fost facute publice pentru prima data aceste preocupari ale liderului pietei mondiale de telefoane mobile, presedintele companiei a declarat, in mod surprinzator pe atunci, ca "Nokia este mandra sa copieze ceva care merita copiat".

In realitate, Nokia Tube va fi primul telefon care va avea la baza sistemul de operare Symbian S60 optimizat pentru touchscreen. In afara de acesta, reprezentantii Nokia au mai precizat ca Nokia Tube va include o aplicatie care permite upload-ul pe Internet al fotografiilor realizate cu telefonul. si, ceea ce este de asemenea foarte important, Tube va suporta Java, ceea ce iPhone - cel putin in prima sa varianta - nu face.
In plus, viitorul Tube va oferi inca de la inceput suport pentru platforma 3G si GPRS/EDGE, precum si WiFi.

Din pacate, cei de la Nokia nu au spus nimic legat nici de data lansarii, nici de pret, insa se zvoneste ca vom vedea pe piata Nokia Tube pana la sfarsitul anului.
Cu toate acestea, Nokia vine cumva in urma producatorului coreean Samsung care a anuntat, in urma cu doar o saptamana, o colaborare cu operatorul american Sprint Nextel: un smartphone numit Samsung Instinct, ce a ajuns, in numai cateva zile, sa fie numit chiar de catre specialisti un "iPhone killer". Aceasta pentru ca, pe langa touchscreen-ul de 3,1 inch care il aduce foarte aproape de produsul celor de la Apple (iPhone-ul avand ecran de 3,5 inch), Samsung Instinct (cum este numit noul produs) aduce o serie de lucruri noi care l-ar putea plasa chiar deasupra iPhone-ului, cum ar fi suportul pentru retele 3G si GPS-ul real, nu doar softuri navigationale.
Aceste lucruri au determinat "New York Times" sa vorbeasca despre vitezele foarte bune ale conexiunii Sprint, folosite din plin de Samsung Instinct, spre deosebire de "melcul" AT&T, care de-abia se misca pe iPhone. De altfel, si PC World a tinut sa aminteasca faptul ca Sprint va cheltui nu mai putin de 100 de milioane de dolari pentru a face reclama lui Samsung Instinct, ceea ce ar insemna ca avem de-a face cu cea mai mare campanie de marketing din istoria unui telefon.

Sursa: Romania Libera

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mesajul de pe Facebook al unui medic a ajuns viral: ”Nu există detox. E un marketing”

Medicul Vasi Rădulescu a postat pe Facebook o listă cu „ 30 de lucruri valabile şi în 2019 ”, despre așa numite ”mituri medicale” Mesa...