Faceți căutări pe acest blog

marți, 4 septembrie 2007

Cati bani faci din site-uri

O idee buna poate asigura in fiecare luna cateva sute sau chiar mii de euro.

O pagina de internet poate aduce venituri de cateva sute sau chiar mii de euro pe luna, chiar daca nu este in topul celor mai vizitate. Totul e sa ai o idee buna, un public bine definit si... rabdare.

Povesti de succes

Investitor la Bursa si forumist, Daniel Iancu a decis sa lanseze o pagina proprie in urma cu doi ani. Agf (Adunarea Generala a Forumistilor) este, practic, un forum despre Bursa, de care Iancu se ocupa singur. Pagina ii aduce lunar intre 1.000 si 1.500 de euro din publicitate, de la clienti din domeniu.

La 25 de ani, Marius Dragu a deschis, „din plictiseala”, un „ghid de distractii on-line”: 25H. Pagina care acoperea acum trei ani doar cluburile din Craiova are, in prezent, informatii si fotografii din toata tara. Cu 120.000 de vizitatori unici pe luna, site-ul ii aduce un profit lunar de aproximativ 2.000 de euro, iar banii vin din publicitate si de la taxele pe care le platesc cluburile.

„Trebuie sa nu pleci de la premisa ca scoti bani din site. Daca faci ceea ce stii mai bine si sa nu ii imiti pe altii, in timp vin si banii”, spune Dragu.

Si Doru Panaitescu admite ca este nevoie de timp pentru ca un site sa aduca bani. Panaitescu e consultant de marketing on-line, dar are experienta in agentii de publicitate.

Si-a facut trei pagini de net, doua din hobby - speologie si fotoreportaj, si unul care genereaza venituri - afterhours. Cu pagina de speologie nu a sarit niciodata de 100 de euro pe luna.

Afterhours insa, un ghid al restaurantelor, este vizitat lunar de 50.000 de oameni si aduce, spune el, intre 500 si 1.500 de euro. „Conteaza sa ai o idee si sa atragi o audienta clara, bine definita”, explica el.

Domeniul conteaza

Specificul site-ului este important, e de parere Calin Rotarus, director de strategie al ArboMedia, regie care administreaza publicitatea din 157 de site-uri.

„Daca pentru site-urile de stiri incepi sa contezi de la 100.000 de vizitatori unici pe luna, la sport pragul este de 200.000, la cele de business la 30-40.000, iar la cele de nisa putem vorbi de un minim de 10.000-20.000 de vizitatori unici pe luna”, spune Calin Rotarus. Saltul pragurilor inseamna cateva sute de euro pe luna, iar suma creste odata cu urcarea catre statutul de lider de categorie.

Context

Piata de 9 milioane


Volumul de publicitate on-line in Romania este estimat in acest an la 9 milioane de euro, fata de 5,5 milioane anul trecut. Aproximativ jumatate din publicitate se duce catre paginile de internet care sunt lideri pe categoriile lor (de exemplu, cele mai bune site-uri de stiri, business, sport, femei etc.). In ordine, urmeaza portalurile si site-urile de nisa, care atrag fiecare aproximativ 15a din publicitatea on-line.

Sursa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mesajul de pe Facebook al unui medic a ajuns viral: ”Nu există detox. E un marketing”

Medicul Vasi Rădulescu a postat pe Facebook o listă cu „ 30 de lucruri valabile şi în 2019 ”, despre așa numite ”mituri medicale” Mesa...