miercuri, 1 august 2007

E-mailul e pe moarte

Tinerii isi acceseaza inboxul mai mult in interes de afaceri sau pentru a comunica cu adultii. In viata de zi cu zi, retelele sociale online Facebook si MySpace sint tot mai cautate.

„Folosesc e-mailul doar in timpul jobului sau pentru a atrage sponsori. Orice alte informatii le trimit prin intermediul site-urilor de social networking. Cind spun ca trimit un e-mail, vreau de fapt sa zic ca trimit un mesaj pe MySpace sau Facebook“, spune Martina Butler, initiatoarea unui podcast pentru tineri, prezenta la conferinta Mashup 2007, desfasurata in San Francisco. Metropola americana a fost, la mijlocul acestei luni, gazda unei discutii animate de Yahoo! pe tema tehnologiei in viata adolescentilor, la care au fost prezenti academicieni, specialisti in advertising si marketing, dar si companii web.

S-au tocit deja multe tastaturi vorbindu-se despre disparitia iminenta a e-mailului, care incepe sa piarda teren in fata unor servicii mai prompte, precum SMS-urile, telefonia web sau chaturile online. Desi reuseste sa ramina utila la birou sau acasa, cea mai veche forma de comunicare brevetata pe Internet pare sa aiba un rival extrem de serios in persoana retelelor sociale, constata Stefanie Olsen, editor pentru CNET News.com, prezenta, la rindul ei, la Mashup 2007. Chiar daca mai comunica prin e-mail cu unii dintre prieteni, Catherine Cook, detinatoare a platformei MyYearbook.com, trimite totusi mii de SMS-uri pe luna. „Nu cunosc vreun adolescent care sa nu aiba tot timpul un telefon la el“, spune Cook. Acesti adolescenti fac parte dintr-un grup de virsta care dicteaza toate tendintele online. „Sint primii care adopta noile trenduri. Ce fac ei in acest moment sint lucuri pe care toti ceilalti ajung sa le adopte abia peste cinci ani“, ii caracterizeaza Craig Sherman, directorul comunitatii Gaia Online.

Sa alegi o singura retea sociala de pe Internet e echivalent cu a-ti pierde prieteni care au decis sa fie mai activi pe o retea concurenta. Platforme precum MySpace si Facebook nu sint dispuse sa coopereze, fiecare dezvoltindu-si propriile servicii de comunicare prin intermediul mesajelor, al blogurilor sau al albumelor foto. „Vom asista, in scurt timp, la o noua retea sociala care sa adune la un loc cele doua continuturi diferite. Se va intimpla la fel ca in cazul Trillian, care a adunat la un loc aplicatiile de chat online dezvoltate de Yahoo! si AOL“, este de parere Asheem Badshah, initiatorul Scriptovia.com, o pagina web de referate lansata in aceasta vara.

Americanii merg cu inboxul in concediu

Peste 80% dintre utilizatorii de e-mail din SUA isi inspecteaza inboxul chiar si atunci cind se afla in vacanta.

Tot mai multi americani folosesc zi si noapte dispozitive mobile pentru a verifica e-mailurile noi pe care le primesc. Fie ca sint in pat, in masina, in baie sau la biserica, dependenta de e-mail este in crestere, arata studiul „E-mail Addiction“, realizat de compania AOL. „Aparatele mobile care stau cu ochiul pe inbox sint din ce in ce mai numeroase si mai usor de folosit. Fata de 2004, numarul celor care isi verifica e-mailul de pe telefoanele mobile s-a dublat“, declara Regina Lewis, specialist in cadrul AOL.

Un utilizator de e-mail isi verifica contul, in medie, de cinci ori pe zi, in timp ce 60% dintre cei cu dispozitive wireless isi controleaza inboxul de fiecare data cind au un mesaj nou. Aproape jumatate dintre acestia din urma declara chiar ca isi tin aparatura mobila aproape de ureche atunci cind dorm.

Practica nu este exagerata daca luam in calcul ca 15 procente dintre americani se declara dependenti de e-mail si isi planifica vacantele in functie de posibilitatea unui acces la Internet. 83% dintre americanii cu un cont de e-mail au admis ca nu a trecut o vacanta fara sa isi verifice contul.

Washington este cel mai dependent oras american in privinta mailului, 82% dintre locuitorii capitalei americane avind mai multe conturi de e-mail. Alt aspect semnalat de realizatorii studiului este ca americancele se declara mai dependente de e-mail (16%) decit jumatatile lor (13%) si chiar dedica 15 minute in plus zilnic verificarii curierului electronic.

  • Tinerii cladesc netul

Peste jumatate dintre adolescentii americani sint creatori de continut pe Internet. 12 milioane de tineri din SUA au creat cel putin un blog, o pagina web, au postat poze sau filmulete personale ori au remixat continut deja existent pe Internet, se arata intr-un studiu realizat de Pew Internet & American Life Project. Peste jumatate dintre americanii cu virste cuprinse intre 12 si 17 ani folosesc, de asemenea, retele sociale online, fetele fiind cele mai atrase de aceste proiecte.


Sursa
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

subscribe to BloggerStopAboneaza-te prin e-mail :

E-mail: